هنگدان ...

ای شکست من، جسارت جاویدان من! من و تو به طوفان می خندیم.جبران خلیل جبران

هنگدان ...

ای شکست من، جسارت جاویدان من! من و تو به طوفان می خندیم.جبران خلیل جبران

یک خبرنگار.

دو جمعه گذشته بدلیل یک سری مشکلات و نیز سفرم به مشهد مقدس نتوانستم هنگدان رو به روز کنم.یکشنبه گذشته در ایران روز خبرنگار بود و دلیل نامگذاری این روز: محمود صارمی از جمله خبرنگاران پر تلاش و آزاده ای بود که از حضور در خطرناکترین میدان ها ترس به دل راه نداد و به رسالت خویش تا انتها وفادار ماند. صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی درسال 1377 بهمراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزارشریف افغانستان توسط نیروهای افراطی طالبان به شهادت رسید. شورای فرهنگ عمومی ، 17 مردادماه 1377، سالروز شهادت "محمود صارمی "  را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد.

خبرنگاران باید کوشش کنند تا اخباری که در اختیار عموم می‌گذارند درست، دقیق و معتبر باشد و در درستی اخباری که به دست می‌آورند، پژوهش و اندیشه کنند. خبرنگاران نباید حقیقتی را عمداً تحریف یا خراب کنند و نیز هیچ گونه مطلبی را نباید از دید مردم پنهان نگهدارند.عدم تحریف و خرابکاری و نیز پنهان نگذاشتن اخبار از دید مردم دو وظیفه سنگین خبرنگاران میباشد که متاسفانه در اکثر موارد به آنها توجه کافی نمیشود.
وجود سایتهای خبری در یک منطقه میتواند کمک بسیاری به پیشرفت و توسعه منطقه کند چرا که با اطلاع رسانی صحیح از فعالیتهای انجام گرفته و نیز خبر از کاستی ها و نقص ها از مسیر حرکت منطقه و جامعه خبر دهد.متاسفانه در بسیاری از مناطق ایران از جمله منطقه ما! اکثر سایتها و روزنامه ها وابسته به افراد و نه حتی حذبها می باشند که در راه اهداف شخصی روسای خود قلم زنی میکنند.در چنین وضعی نه خبرها از تحریف و خرابکاری در امان می مانند و نه مردم به همه ی اخبار دسترسی میابند و مدیران سایتهای خبری و روزنامه ها بیش از هرچیز دیگر به دنبال باجگیری از مدیران و افراد برای نحوه نمایش اخبار می باشند.البته متاسفانه.