هنگدان ...

ای شکست من، جسارت جاویدان من! من و تو به طوفان می خندیم.جبران خلیل جبران

هنگدان ...

ای شکست من، جسارت جاویدان من! من و تو به طوفان می خندیم.جبران خلیل جبران

ترنج!

ترنج!

نمیدونم چرا همیشه ازین اسم خوشم میومده!

یادم میاد کوچک که بودم(شاید حدود 5ساله) یک درخت ترنج در حیاط پدربزرگ مادرم بود که البته یادم نمیاد چه فصلی از سال میوه میداد اما یادم هست که هیچوقت به میوه های اون درخت دست نزدم اما همیشه از این میوه خوشم میومد و به همین دلیل این نام حس خوبی رو در من بوجود می آورد،البته ممکنه همه ی شما هم ازین نام ها در ذهن خود داشته باشید.

ترنج گیاهی از خانواده مرکبات است که میوه آن به اندازه پرتقال و به رنگ زرد لیمویی و خوش و عطر و بو است. مزه میوه ترنج اندکی تلخ‌ تر از گریپ‌ فروت است ولی ترشی آن از لیمو کمتر است. گرچه خاستگاه این گونه روشن نیست ولی این گیاه در مناطق مدیترانه‌ای می‌روید و در کشورهای ایتالیا و فرانسه به صورت تجاری کشت می‌شود. از اسانس ترنج برای مزه دادن به انواع چای و شیرینی استفاده می‌شود. درخت ترنج تا اندازه‌ ای به یخبندان حساس بوده و در مناطق با یخبندان و سرمای کم به خوبی می‌روید. ترنج را می‌توان با پیوند زدن و یا از طریق رویش دانه تکثیر کرد.

این ها هم توضیحات دانشنامه ویکی پدیا از این صفحه درمورد ترنج است.همیشه دوست داشتم وبلاگی به همین نام داشته باشم اما متاسفانه در همه سرویس ها این نام وجود داشت تا اینکه بالاخره یه سرویس دهنده آمریکایی پیدا شد که هم فیلتر نبود و هم نام ترنج در اون استفاده نشده بود...


 


 آغاز ماه مبارک رمضان رو هم تبریک میگم و امیدوارم همگی بهره کافی ازین ماه ببریم.