هنگدان ...

ای شکست من، جسارت جاویدان من! من و تو به طوفان می خندیم.جبران خلیل جبران

هنگدان ...

ای شکست من، جسارت جاویدان من! من و تو به طوفان می خندیم.جبران خلیل جبران

یک الگو.

  الگوی شما کیست؟!

به نظر شما در جامعه ما بیشتر چه کسانی به عنوان الگو شناخته میشوند؟

یک دانشمند،هنرمند واقعی!،یک فعال سیاسی و اجتماعی،یک فعال در عرصه اقتصادی یا...

یا یک فوتبالیست که موها و حرکات زیبایی دارد و یا یک بازیگر زیبا؟!

متاسفانه الگوهای ایرانی ما همین افراد هستند،کسانی که کمترین تاثیر مثبت در رشد و پیشرفت افراد هم نمیتوانند داشته باشند.البته ما از بین چهره های بین المللی هم همینگونه افراد رو انتخاب میکنیم.شاید مهمترین دلیل آن نبود شناخت و نداشتن آشنایی از چهره های برتر و موفق در یک جامعه باشد در صورتی که بازیگران و فوتبالیست ها پیوسته جلوی چشم ما هستند و خودنمایی میکنند.

وجود یک الگوی مناسب تاثیرهای زیادی در رفتار و ارزش های یک فرد خواهد داشت به همین دلیل یکی از روشهای تاثیرگذاری فرهنگی بر یک جامعه نمایاندن این افراد به جامعه هدف می باشد.در ایران افراد زیادی هستند که از بعدهای مختلف به درجات بالایی رسیده اند و میتوانند نشان دهنده مسیر موفقیت برای سایرین باشند.

متاسفانه الگوهای والای مذهبی مانند معصومین از یک جهت شناخت واقعی از اونها بسیار کم است و از سوی دیگر به دلیل اشتباه در تبلیغ چنان دست نیافتنی شده اند که فکر کردن به اینکه بخواهند الگوی کسی باشد هم بیهوده است در صورتی که یکی از اهداف این افراد الگو بودن برای سایرین بوده است!

اما هنوز هم افراد زیادی نظیر چمران،مطهری،رجایی،باهنر،بهشتی،حسابی و باکری و همت و...هستند که شاید با توجه رسانه ای و موثر بیشتر به زندگی آنها می توانند تاثیرات فرهنگی والایی بر جامعه ما داشته باشند.یکی از این افراد شهید حسن باقری می باشد.میتوانید برای آشنایی با این فرد به آدرسهای زیر مراجعه کنید.

...حسن باقری استعداد بالایی در تحلیل اطلاعات دشمن و پیش بینی حرکات احتمالی ارتش عراق در آینده را داشت.از آن جمله پیش بینی وی در دی ماه سال 1359 مبنی بر حرکت ارتش عراق جهت الحاق محور شمال - جنوب منطقه سوسنگرد برای ارتباط جفیر و بستان بود که عراق در کمتر از یک هفته با نصب پل های نظامی متعدد و تلاش گسترده این کار را انجام داد.

۱-ناگفته‌ای از شهید بزرگوار حسن باقری