هنگدان ...

ای شکست من، جسارت جاویدان من! من و تو به طوفان می خندیم.جبران خلیل جبران

هنگدان ...

ای شکست من، جسارت جاویدان من! من و تو به طوفان می خندیم.جبران خلیل جبران

تولید ثروت.

به نظر شما چقدر در کشور ما مردم با فکر و اندیشه و با برنامه ریزی علمی به دنبال تولید ثروت هستند؟!فکرهای نو اقتصادی تا چه اندازه در برنامه ریزی های دولت برای ایجاد اشتغال سهم دارند؟!مردم ما زمانی که میخواهند فعالیتی اقتصادی رو شروع کنند بیشتر به اطراف خود نگاه میکنند یا اول فکر میکنند بعد...؟!مردم ایران چقدر شرایط آب و هوایی رو در برنامه ریزی اقتصادی خود لحاظ میکنند؟!ما چقدر به موقعیت جغرافیایی خود برای ایجاد حرفه اقتصادی خود اهمیت میدهیم؟!نهایت دید ما برای استفاده از تجربیات دیگران تا چند کیلومتر است؟!

دو سال پیش یه آرایشگر میگفت تو ایران مردم همین که میبینن یه نفر حرفه پرسودی به راه انداخته فورا دقیقا همون کار رو راه میندازن،با این کارشون هم خودشون چون به اون کار وارد نیستند ضرر میکنن و هم اون فرد رو از نون خوردن میندازن!

به نظرتون فرق ما به کشوری مثل ژاپن تنها نحوه پاسخ به سوالات بالا و امثال این سوالات نیست؟!

نظر شما چیه؟!


نظرات 10 + ارسال نظر
طالب مؤذنی جمعه 28 خرداد 1389 ساعت 08:56 ب.ظ

سلام

مطلب مهمی بود. در دنیای پیچیده و متکثر امروزی با نداشتن یک مدل اقتصادی مشخص نمی توان برنامه ریزی کرد. مشکل دوم این است که وقتی تمام منابع اقتصادی یک کشور دست دولت باشد، فعالان اقتصادی مردمی نمی توانند بدرستی برنامه بریزند.

فکر نمی کنم با خرده کارها تولید اقتصادی بشود.

یا حسین میرحسین

حسین جمعه 28 خرداد 1389 ساعت 11:17 ب.ظ http://www.akslar.com

سلام دوست عزیز وبلاگتون بسیار زیباست.اگه میشه به سایت من هم سر بزنید.ممنون

بهمن محمدزاده شنبه 29 خرداد 1389 ساعت 11:31 ق.ظ http://bahman809.persianblog.ir/

×××× دیگر از سبز و سیاه و قرمز، هرچه رنگ است بدم می آید××××
سلام عزیز
با غزلی به روزم و منتظر حضورتون
یاعلی

[ بدون نام ] شنبه 29 خرداد 1389 ساعت 01:04 ب.ظ

[ بدون نام ] شنبه 29 خرداد 1389 ساعت 02:32 ب.ظ

سلام به نظر من اکثر مردم کشور ما آگاهی کامل در زمینه اقتصادی ندارند به همین دلیل در برنامه ریزی های خود برای تولید ثروت دچار مشکل میشوند!در مورد فکرهای نو اقتصادی در برنامه ریزی های دولت برای ایجاد اشتغال هم باید گفت دولت در کنار افراد متخصص وفعال در اقتصاد (نخبگان اقتصادی)به پیشرفت چشم گیری در زمینه اقتصاد میرسدو کمک از افراد متخصص باعث جلوگیری از رکود اقتصادی میشود.

عقیل تشانی زاد شنبه 29 خرداد 1389 ساعت 04:48 ب.ظ http://tashani.blogfa.com

دوست خوبم علی جان درود ...
از نظرت راجع به شعرم ممنون ...
حدس میزنم بوشهر باشی و درگیر امتحانات ...
آرزوی موفقیت برات دارم .

...
مطلب بسیار بجایی نوشتی . اونم توی این بحران که نه زوال اقتصاد مملکت .
اگه نظر منو به عنوان مخاطبت بپذیری باید عرض کنم که مشکل ما ایرانی ها همین « طرح سوال برای رسیدن به جواب سوالات مشکل تره »! اینکه مردم چه راهی رو انتخاب میکنن یا چه تزی رو برای مسائل اقتصادیشون پیاده میکنن و یا فلان کشور تو چه سطحی هست ما وضعمون اینه؛ اینا همش نمک زدن به زخمه .
از طالب خوب چیزایی یاد گرفتم . ما باید اول این فکر رو که « چرا » اینجوریه و « آیا » این درسته یا اون و « چگونه است که » رو از خودمون دور بکنیم بندازیمش دور. تا ما با این حس و در جواب چراهای متفاوت زندگیمون چراهای دیگه ای رو میاریم به هیچ نتیجه ای نمی رسیم . طرح ایده و فکر تازه و الگوی جدید و متد متفاوت و سبک بکر هست که میتونه چاره ساز باشه . این چراها و چگونه ها همیشه وجود داره باید دنبال جوابشون بود نه دوباره به صورت سوال پیچیذه تری بیانشون کرد . به نظر من ما باید سوالتمون رو توی ذهنمون تحلیل و تجزیه کنیم و بعد برای چاره سازی جواب مناسب رو ارائه بدیم . ارائه ی راهکار مفید و مناسب برای بهبود اوضاع .
برات آرزوی موفقیت می کنم
معذرت میخوام اگه .........................

سلام
حرف حق جواب نداره
درست میگید
ممنون.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 1 تیر 1389 ساعت 01:01 ق.ظ

محسن سه‌شنبه 1 تیر 1389 ساعت 01:01 ق.ظ

بحث جالب بود

احسان جمعه 4 تیر 1389 ساعت 10:03 ب.ظ http://www.dostdashtan000.blogsky

سلام خیلی باحالی منو لینک کن

احسان جمعه 4 تیر 1389 ساعت 10:06 ب.ظ http://www.dostdashtan000.blogsky

سلام خیلی باحالی منو لینک کنی پشیمون نمیشی حاله خوبی بهت میدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد