هنگدان ...

ای شکست من، جسارت جاویدان من! من و تو به طوفان می خندیم.جبران خلیل جبران

هنگدان ...

ای شکست من، جسارت جاویدان من! من و تو به طوفان می خندیم.جبران خلیل جبران

دموکراسی!

بدون تعارف دموکراسی خیلی چیز خوبی است. چون به مردم اجازه می‌دهد که سرنوشتشان را خودشان تعیین کنند، مخصوصا اگر دموکراسی از نوع آمریکایی با چاشنی عربی باشد.

آنچه این روزها در بحرین می‌گذرد تبلور همین دموکراسی شیرین آمریکایی و عربی است که دست به دست هم داده‌اند تا به هر قیمت ممکن، مانع از ایجاد یک دیکتاتوری مذهبی آنهم از نوع شیعی در بحرین شوند.

بحرین بیش از هر کشور دیگری به دموکراسی نیازمند است. حتی بیشتر از لیبی، مصر، تونس، عربستان، امارات، کویت و … بحرین کشوری است با اکثریت مردم شیعه که اگر با قید و بند دموکراسی، کنترل و مقید نشوند، حتما به دامن جمهوری اسلامی پناه می‌برند و هلال شیعی را در منطقه تکمیل می‌کنند. پس عقلانیت آمریکایی و عربی اقتضا می‌کند که فعلا بی‌خیال مصر و تونس، حواس‌ها را برای اجرای دقیق دموکراسی در بحرین متمرکز کنند تا مبادا کسی ساز مخالف بزند.

البته دموکراسی به همین راحتی‌ها به دست نمی‌آید. گاهی باید به زور اسلحه، اشغال نظامی و ریختن خون آدم‌ها باشد. مردم بحرین باید سپاسگزار آمریکا و عربستان باشند که این همه رنج و مشقت را تحمل می‌کنند تا در گوشه‌ای از این کره خاکی، مردم را بر کشورشان حاکم کنند.

دموکراسی وارداتی است، صادر کننده خودش می‌داند که چه میوه‌ای به درد چه مردمی می‌خورد. مثلا در ایران باید از معترضان حمایت کرد ولی در بحرین نباید از معترضان حمایت کرد، بلکه باید آنها را سرکوب کرد!

دموکراسی تبلیغاتی نیست، پس نباید از آب گل‌آلود ماهی گرفت و خون آدم‌ها را بهانه‌ای برای تبلیغات ضد آمریکایی کرد. صدها و هزاران نفر باید قربانی شوند تا میوه شیرین دموکراسی آمریکایی عربی در منطقه بارور شود. این قربانی می‌تواند ندا آقاسلطان باشد و یا جوانان بحرینی که کسی اسم آنها را هم نمی‌داند!

این جور مواقع، بعضی مخاطبان خاص اعتراض می‌کنند که ما آمریکایی نیستیم و اصلا کاری به آمریکا نداریم. آنها به خاطر منافع خودشان از ما حمایت کرده‌اند و می‌کنند! ای لعنت به این منافع آمریکایی که شما پیاده نظامش شدید.

بگذریم که بعضی دوستان سبز ما، رسما حقوق بگیر صدای آمریکا هستند. نوش جانتان. دموکراسی آمریکایی حلالتان. خم به ابرو نیاورید و تحت تاثیر القائات جمهوری اسلامی قرار نگیرید.

میدونید فیلم کشته شدن ندا آقاسلطان رو چند نفر در دنیا مشاهده کردند؟

فیلم کشته شدن جوانان بحرینی رو چند نفر می بینند؟! در کدام یک از کشورهای اروپایی نمایندگان میخوان که اونها رو به اسم جوانان کشته شده بحرینی صدا بزنند؟!


نظرات 8 + ارسال نظر
طالب مؤذنی جمعه 27 اسفند 1389 ساعت 08:17 ق.ظ http://talebmoazzeni.blogspot.com

سلام

یک شوخی: اگر شما از همان اول قیام مردم معترض خودمان به اندازه ای که الان برای مردم معترض بحرین می نویسی، مطلب می نوشتی جنبش سبز پیروز می شد.

انا لا محکوم حرکت الشعب البحرینی!!! فی شارع و المیدان و المکان فی کل زمان !!!

یا حسین میرحسین

هنگدان جمعه 27 اسفند 1389 ساعت 12:04 ب.ظ

سلام
قیام مردم معترض ما بخاطر انتخاب نشدن بود و این جایی برای دفاع نداره، اما قیام مردم بحرین علیه ظلمه، همونطور که میبینید ظالمان در یک طرفند و مردم بی دفاع...
راستی یادتون میاد یه بار گفتید آمریکا از دیکتاتورهای طرفدار اسراییل مثل مبارک دفاع میکنه البته تاوقتی که مردمشون اونها رو میخوان؟
رژیم بحرین که ظاهرا نه از اسراییل طرفداری میکرد و الان هم که مردمشون نمیخوادشون
میبینید خط قرمزهای زیادی برای دفاع از دموکراسی وجود داره

هژبریان جمعه 27 اسفند 1389 ساعت 02:09 ب.ظ

سلام خوبی؟

اولا اسلام و دموکراسی یا بهتر است که بگویم دیکتاتوری اسلامی که در کشور ما نمونه واقعی آن را میشه دید اصلا با هم جور در نمیاد - یعنی یا اسلام یا دموکراسی / دوما این جریان فتنه ای که شما میگین اصلا فتنه نیست یه اعتراض به خفقان . استبداد . دیکتاتوری . دروغ . ظلم . فساد . تبعیض . بی عدالتی . بیکاری . فقر . و ... / سوما مردم هیچوقت فتنه گر و اغتشاشگر نیستند مردم همیشه مردمند و همه ی این جمعیت میلیونی که در خیابانها دیده می شدند و انشاالله دوباره دیده خواهند شد مردمند ولاغیر / مردم قبل از انقلاب و در زمان رژیم محمدرضا شاه هم درد دین نداشتند فقط دنبال آزادی و دموکراسی و آزادی زندانیان سیاسی بودند وگرنه در آن زمان ایران اسلامی تر از هر زمان دیگری بود نمونه ی بارزش جوانانی بودند که تربیت شده ی رژیم شاه بودند و هشت سال جانفشانی در راه میهنشان ... / قذافی هم به مردمش میگه اغتشاشگر و فتنه گر حق با کیه ؟! بنظر شما درسته که یه نفر به جای هفتاد میلیون نفر تصمیم بگیره مگه مردم ایران الاغند که خودشون نمی تونن برای خودشون تصمیم بگیرن و یه مشت پیرمرد نود ساله باید برای یه مملکت جوان تصمیم گیری کنن ؟ شما هم بجای فتنه فتنه کردن کمی جامعه رو و مردم بدبختی که دارند از گرسنگی می میرن رو نگاه کنین بهتره عزیزم .

حبیب رجایی سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 09:00 ق.ظ

سلام:
ای دگرگون کننده زوح ها و اندیشه ها روح و فکر ما را به بهترین ها دگرگون ساز.
روح و فکر ما تمام وجود ما هستند.
سال نو مبارک
در ضمن قدرتمندان همیشه در توهمند و این شامل زمان و مکان نمی شود.

ندای سبز حقیقت شنبه 13 فروردین 1390 ساعت 11:25 ب.ظ

آیت‌الله بیات زنجانی، از مراجع معظم تقلید، در پیامی به مهندس میرحسین موسوی، درگذشت پدرش را تسلیت گفت و ضمن غیرشرعی، غیراخلاقی و غیرقانونی توصیف کردن حصرها و محدودیت‌های ایجاد شده برای میرحسین موسوی، ابراز امیدواری کرد که این وضعیت هرچه زودتر خاتمه یابد تا مردم بتوانند هرچه بیشتر از افکار و توانایی‌های مهندس موسوی بهره‌مند شوند.

به گزارش سحام نیوز ، متن پیام تسلیت آیت‌الله اسدالله بیات زنجانی بدین شرح است:



بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون




حضور محترم برادر ارجمند و ارزشی جناب آقای مهندس میرحسین موسوی دام بقائه

سلامٌ علیکم بما صبرتم

خبر درگذشت ابوی مکرّمتان موجب تأسف و تألم گردید. در سعادت دنیوی و اخروی ایشان همین بس که فرزند ارزشمند و ارزش‌مداری چون جنابعالی را به یادگار گذاشته اند که امام عزیز(ره) تا آخر عمر حرمتش را پاس داشت و از او در برابر تهمت‌ها و مخالفت‌ها پشتیبانی نمود.

ملت ایران مرهون شیوۀ تربیتی چنین پدری است که فرزندی را به یادگار گذاشت که با همت بلند خویش، توانست در کوران مشکلات دفاع مقدس، سکّان هدایت اجرایی کشور را با سلامت و موفقیت در دست گیرد و در آن شرایط سخت و دشوار، نعمت مجهول و ناشناخته‌ای مثل امنیت معاش را برای مردم به ارمغان بیاورد و با دقت و امانت از آن صیانت کند.

از خداوند متعال صبر و اجر برای جنابعالی، اخوی مکرم جناب آقای میرمحمود موسوی و خاندان بزرگوار آن مرحوم خواستارم و امیدوارم که حصرها و محدودیت‌های غیرشرعی، غیراخلاقی و غیرقانونی ایجاد شده برای شما، هر چه زودتر خاتمه یابد تا مردم بتوانند هر چه بیشتر از افکار و توانائی هایتان، بهره مند گردند.

اسدالله بیات زنجانی
قم المقدسة
یازدهم فروردین ماه ۱۳۹۰
مطابق با ۲۶ ریبع الثانی ۱۴۳۲

روشن ترین فردا پنج‌شنبه 18 فروردین 1390 ساعت 10:46 ق.ظ http://www.rowshantarinfarda.blogfa.com

سلام درست می گید. واقعا دمکراسی ای که اونها ازش در خاورمیانه دم می زنند فقط در راستای منافع مادی خودشون هست و اونهم از طریق جنگ و کشت و کشتار . و عجیب است که چرا ما در این مطلب به این واضحی اینهمه تفاوت عقیده داریم. خاورمیانه ای که آنها می خواهند با محوریت رویاهای اسرائیل است و عجیب است که ما با همنوا شدن با آنان این حقارت تاریخی را دوباره می خواهیم احیا کنیم و اسمش را می گذاریم آبادانی...

فریاد سکوت سه‌شنبه 23 فروردین 1390 ساعت 09:24 ب.ظ http://www.ahmadrajaee@yahoo.com

با سلام
مطلبی در مورد استعمار نوشته ام سر بن

توفیق رفیق راهتان باد

عبدالحسین ستوده پنج‌شنبه 25 فروردین 1390 ساعت 11:28 ق.ظ http://booyelimoo.blogfa.com

سلام علی جان
با غزلی به روزم و خوشحال میشوم از حضورت .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد