هنگدان ...

ای شکست من، جسارت جاویدان من! من و تو به طوفان می خندیم.جبران خلیل جبران

هنگدان ...

ای شکست من، جسارت جاویدان من! من و تو به طوفان می خندیم.جبران خلیل جبران

تحصن دانشجویی.

این روزها در بازار خبری ایران، خبر وقایع بحرین از گرم ترین خبرها و از پرطرفدارترین آن هاست که اکثر مردم اون رو دنبال مب کنند و شاید در هرجمع چندنفره یکی از حرف های مشترک این باشد که " از بحرین چه خبر؟!".

از روز چهارشنبه این هفته دانشجویان چند دانشگاه جنوب کشور با تحصن در ساحل بوشهر، در پارک سیادت، اعتراض خود را به این وقایع و نیز انفعال دستگاه دیپلماسی کشور در اعزام دارو و نیروهای امدادی به بحرین نشان دادند.

البته در بحرین مثل لیبی جنگی بین طرف های درگیر رخ نداده بلکه گروهی با نظامی گری و وحشی گری به مردمی بی دفاع و به جرم پیگیری صلح آمیز درخواست به حق خودیورش برده اند و از هیچ ظلمی دریغ نمی کنند.نکته قابل توجه چراغ سبز قدرت های بزرگ و مدعیان همیشگی دفاع از آزادی و حقوق بشربه این گروه وحشی می باشد که نشان دهنده ی پوچ بودن ادعای آنان در این امر است و نیز نشان می دهد که دفاع ازین موارد تنها مواقعی باید رخ دهد که منافعشان در حمایت از آن باشد نظیر دفاع از گروهی مخالف در ایران! دوستی چندوقت پیش میگفت آمریکا تا زمانی از دیکتاتورها! حمایت می کند که مردمشان آن ها را بخواهند نمی دانم نظر این دوست درمورد بحرین چیست؟!

به هرحال دانشجویان با این اقدام خود قصد داشته اند قدمی هرچند کوچک در نفی این ظلم برداشته باشند که شایسته تقدیر است و طبق آخرین خبر، برادران حاظر در این تحصن سوار بر دو لنج صیادی به قصد بحرین حرکت کرده اند که مطمئنا ساعاتی دیگر جلوی حرکت آن ها گرفته می شود اما همین شجاعت هم یقینا ارزش زیادی دارد و می تواند باعث دلگرمی مخالفان بحرینی شود که تنها نیستند.

-----------------------------------------------------------------------------------------

آخرین خبر درین مورد; گشت دریایی مانع حرکت لنج‌های دانشجویان خودجوش به سمت بحرین شد

نظرات 6 + ارسال نظر
طالب مؤذنی یکشنبه 4 اردیبهشت 1390 ساعت 10:43 ق.ظ http://talebmoazzeni.wordpress.com/

سلام

در این مملکت تا زمانی که برای خونخواهی سهراب و اشکان و ... کسی بپا نخیزد باقی حرکت ها برای همسایه نمایش و تبلیغی بیش نیست.
جنایاتی که در سوریه صورت می گیرد خیلی بیشتر از بحرین است. هر حاکمی که مردمش را بکشد شایسته نکوهش است. همانطور که ایران، اقدام حاکمیت سوریه را محکوم نمی کند و اصلاً نمی گوید که آنجا خیلی بیشتر از بحرین کشته اند و قابل سرزنش است اقدام آمریکا در قبال حکومت بحرین هم قابل سرزنش است. البته حکومت ایران از حکومت سوریه حمایت می کند و اقدام حکومتش را توجیه می کند اما دولت آمریکا هیچگاه از اقدامات خونین حاکم بحرین دفاع نکرده و معترضان را فتنه گر ننامیده است.

یا حسین میرحسین

از جم یکشنبه 4 اردیبهشت 1390 ساعت 11:28 ق.ظ

با حرفای طالب موافقم.
این رفتارهایی که سوار کشتی شدن و به قصد بحرین رفتن همه اش تبلیغ و نمایش مضحک هست که خودشون هم باورشان نمی شود.
یه عده را پول دادن که نقش بازی کنند.
اگر دیکتاتور ایران(علی خامنه ای) واقعا با جرم و جنایت و کشتن محالفه پس چرا خودش انجام می ده و از دیکتاتورهای طرفدار خودش که مردمشان را می کشند(سوریه) حمایت می کنند؟
تو که طرفداری از حکومت می کنه و چشمت دنبال اینه که به نون و نوایی برسی. اگر وجدانت روشن و آزاد بود که این حرف ها را نمی زدی.

هنگدان دوشنبه 5 اردیبهشت 1390 ساعت 08:28 ب.ظ

طالب،
البته متاسفانه از اوضاع سوریه خیلی خبر ندارم ولی همینکه آمریکا از مخالفان حمایت می کند نشان می دهد که منفعتی در آن دارد چرا که اگر میخواست بدون منفعت حمایت کند از بحرین و یمن و تونس ... حمایت می کرد.کلا حمایت و مخالفتشون براسا منفعته.منافع آمریکا هم اغلب مخالف منافع آن ملت است چرا که منفعت آنها در چپاول ملت است.به تازگی هم که چکهای چندصدهزار دلاری یکی از شاهزادگان سعودی در وجه چندتن از مخالفان سوری لو رفته.این دو موضوع آدم رو مشکوک به این حرکات میکند.
البته من نظام فعلی سوریه رو قبول ندارم.

هنگدان دوشنبه 5 اردیبهشت 1390 ساعت 08:30 ب.ظ

ازجم،
یک جمی مودب است پس سعی کنید مودب باشید.
درضمن لطفا دوباره مطلب رو بخونید تا بدونید درچه مورد نوشته شده بعد درهمون مورد نظر بدید.

طالب مؤذنی سه‌شنبه 6 اردیبهشت 1390 ساعت 11:01 ق.ظ

بله، آمریکا هر جا به نفعش است حمایت می کند ولی مگر جمهوری اسلامی اینچنین نیست؟ چرا این نظام از مسلمانان چین و چچن حمایت نکرد؟ چرا وقتی حکومت چین مسلماناش را می کشت نظام ایران سکوت کرد و چیزی به چین نگفت؟ چرا روسیه و چین کاری به لیبی ندارند؟ چرا این 2 کشور با سیاست های ایران چندان مخالفتی نمی کنند؟ از این نظر تفاوتی بین آمریکا و ایران و چین و روسیه وجود ندارد (هر کس اول به منافع کشورش و یا نظامش نگاه می کند). اما از نظر دیگر تفاوتی بین نظام های استبدادی و دموکراتیک هست که استبدادی ها مخالفان و معترضانشان را در کشور خودشان سرکوب می کنند.
اگر این کار را نمی کردند من طرفدارشان بودم (شوخی).

ایمان جمعه 9 اردیبهشت 1390 ساعت 11:53 ق.ظ http://shiftegan-e-khedmat.blogsky.com/

به نام پروردگار شهیدان و درستکاران

سلام

باز هم به انتشاراتی بنیاد شهید بهشتی مجوز شرکت در نمایشگاه کتاب را ندادن

با مظلوم بهشتی همچنان مورد ظلم ظالمین است بروزم

خوشحال میشم نظرتون رو بدونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد