هنگدان ...

ای شکست من، جسارت جاویدان من! من و تو به طوفان می خندیم.جبران خلیل جبران

هنگدان ...

ای شکست من، جسارت جاویدان من! من و تو به طوفان می خندیم.جبران خلیل جبران

جشن چهلم نوروز؛ روزملی خلیج فارس

اگر به سرررسیدها و تقویم های خود نگاه کنیم در صفحه مربوط به روز دهم اردیبهشت با این عنوان مواجه خواهید شد:جشن چهلم نوروز؛ روزملی خلیج فارس.چندسالی هست که به دنبال پافشاری اعراب در به کارگیری واژه ای مجعول برای خلیج همیشه فارس ما هم کمی فعال شده ایم روز خلیج فارس رو پاس می داریم و ...

به نظر شما دلیل بکارگیری چنین واژه ها و داشتن ادعاهایی از چه چیزی نشات میگیره؟ فقط بخاطر حس قوم گرایی اعراب است یا که دلایل دیگری دارند؟اگر به جای ایران، کشوری مثل آمریکا یا انگلستان یا هر کشور قدرتمند دیگری در اینجا بود بازهم اعراب به فکر این چیزها می افتادند؟!

جزوه زیر در وزارت امور خارجه بریتانیا وجود دارد،



جزوه ای که اصلا درمورد اعراب منطقه است و درسال 1919 تهیه شده است و عکس ها و نقشه های جالبی مثل نقشه زیر در آن موجود است.



این لینک هم مربوط به آرشیو ملی بریتانیا است.


نظرات 2 + ارسال نظر
طالب مؤذنی شنبه 10 اردیبهشت 1390 ساعت 10:46 ب.ظ

سلام

مبارک باد این روز و همه روز خلیج فارس باد.

عقیل تشانی زاد شنبه 10 اردیبهشت 1390 ساعت 11:30 ب.ظ

درود بر علی

سپاس از توجهت ... بله یه جورایی مربوط به رشته ی دکتر مؤذنی میشد...


اسناد قضیه هم رو که پیدا کردی ... دمت گرم ..!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد